Oamenii noi sunt hoţii de ieri

EGIS, compania condusă ani de zile de Clotilde Armand, este principalul vinovat pentru tunul de 1,5 miliarde dolari dat de americanii de la Bechtel statului român!

Clotilde Armand este exemplul tipic al ciocoiului de tip nou. Arată şi se comportă altfel decât Elena Udrea & co. Vine din Franţa, vorbeşte câteva limbi străine la perfecţie, are studii universitare şi postuniversitare temeinice, a ocupat funcţii de top în companii multinaţionale controlate de statul francez şi s-a lansat în politică prezentându-se ca un Mesia cu fustă care poate ajuta România să devină modernă, eficientă, europeană.

Sunt mulţi, mai ales tineri, care au fost seduşi de talentul franţuzoaicei de a minţi sfruntat. De a minţi ca un şmenar de Rahova în timp ce-i priveşte în ochi pe cei pe care-i va prădui peste câteva clipe, profitând de credibilitatea lor, pe care n-ar fi elegant, dar am putea totuşi s-o numim prostie!

În realitate însă, Clotilde Armand reprezintă un cancer pentru România. Pe lângă doamna de pe malurile Senei, toţi penalii de pe malurile Dâmboviţei sunt nişte găinari obscuri, care n-au deprins încă abc-ul devalizării banului public!

Clotilde Armand este gata să discute despre orice subiect, cu zâmbetul pe buze. Mai puţin despre unul. Singurul care contează cu adevărat! Orice întrebare, fie şi cea mai fină aluzie la Cazul Bechtel, o face să-şi iasă din fire şi să pară o adevărată scorpie.

Asta pentru că nu se poate vorbi despre americanii de la Bechtel fără să se discute şi despre francezii de la EGIS, complicii lor! Şi dacă spui EGIS, spui Clotilde Armand, deoarece şefa USR Sectorul 1 a condus ani buni corporaţia EGIS în România, încasând sume fabuloase de la statul român.

Timp de 10 ani, între 2003 şi 2013, Compania Bechtel a jefuit România de aproape 1,5 milioane de euro! Când înţelegerea cu Bechtel a fost reziliată, în mai 2013, statul român fiind nevoit să plătească penalităţi de 37,2 milioane de euro şi să preia datorii de 50 de milioane de euro. Bechtel a predat doar 52 kilometri de autostradă! Nişte hoţi ordinari, nişte nenorociţi aţi putea spune. Şi aţi avea  dreptate!

Numai că mult mai vinovaţi decât americanii sunt cei care aveau obligaţia să-i supravegheze. Pentru că lucrările n-au fost monitorizate de oficiali români, ci de compania condusă de Clotilde Armand, EGIS. Ca să înţelegeţi exact cum stau lucrurile, iată o radiografie succintă a implicării EGIS în Afacerea Bechtel: În august 2004 a fost încheiat contractul nr. 2562 între CNADNR şi asocierea Egis Route-Scetauroute, condusă de Clotilde Armand. Prin contract, consorţiul format în urma asocierii se obliga să asigure supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov-Tg. Mureş-Cluj-Oradea, reprezentând 415 km împărţiţi iniţial în opt secţiuni. Valoarea contractului de supervizare, în momentul semnării, a fost de 236,57 milioane lei, fără TVA. Ulterior au fost încheiate nu mai puţin de 8 acte adiţionale la contractul de supervizare, în anii 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (două acte adiţionale), 2014 şi 2016. Dintre acestea, cinci au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuţie a lucrărilor pe şantier!

De ce n-au fost desemnaţi oficiali români să supravegheze lucrările? O spune chiar Clotilde Armand, pe contul său de facebook, într-o manieră directă, vorbind cu un dispreţ teribil faţă de poporul român şi reprezentanţii săi:

În relaţia cu firma Bechtel, statul român nu deţinea expertiza necesară negocierii. Bechtel este o divizie a complexului militaro-industrial american, cu o cifră de afaceri anuală de 37 de miliarde dolari, un sfert din PIB-ul României. Directorii Bechtel se comportă diferit faţă de orice interlocutor familiar funcţionarilor CNADNR sau firmelor româneşti. Aveau o atitudine de superioritate şi exploatau situaţia avantajoasă în care se găseau, tratând statul român ca pe un vasal, contractul Bechtel fiind efectiv un fel tribut plătit în virtutea unui tratat de vasalitate!”.

Tot Clotilde Armand explică de ce a fost nevoie de o firmă de stat franceză în ecuaţie:

În faţa lor, statul român avea nevoie de reprezentanţi de calibru, pe care i-a pus la dispoziţie firma EGIS. Statul francez este mai puţin vulnerabil decât România în faţa presiunilor altor state, iar firma EGIS şi-a exercitat întreg prestigiul şi autoritatea unei firme de stat franceze în relaţia cu Bechtel”.

Tupeul franţuzoaicei este incredibil: „Eu regret foarte mult acest contract cu Bechtel, noi ce am făcut este să verificăm că Bechtel face lucrări de calitate şi cantităţile sunt corecte. Regret acest contract, noi am apărat interesele românilor”.

Problema este că n-au verificat nimic. Bechtel n-a făcut lucrări de calitate pentru că practic n-a lucrat mai nimic. Întreaga autostradă era estimată undeva la 2 miliarde euro (415 kilometri!), iar Bechtel a primit, cu complicitatea francezilor de la EGIS, circa 1,5 miliarde euro pentru 52 kilometri (circa 12,5% din total!).

Şi-a făcut EGIS datoria? Au apărat ei interesele românilor, cum susţine cu nesimţire Clotilde Armand de la USR? Absolut deloc! Bechtel le-a furat românilor 1,5 miliarde euro doar pentru că Clotilde Armand şi firma pe care a condus-o, EGIS, i-au permis să fure aceşti bani!

Dacă EGIS şi-ar fi făcut datoria, ca firmă deţinută de statul francez şi deci imposibil de supus presiunilor, Bechtel n-ar fi putut încasa, fără nicio justificare, suma colosală de 1,5 miliarde euro, bani cu care s-ar fi putut construi atât Autostrada Piteşti-Sibiu, cât şi Autostrada Comarnic-Braşov!

Clotilde Armand este complice la cel mai mare tun financiar dat în România postdecembristă, şi anume Afacerea Bechtel. Acesta este adevărul incontestabil. Iar firma EGIS, compania de suflet a şefei USR Sectorul 1, este o multinaţională specializată în tunuri financiare pe mai multe continente, lucru care va deveni, curând, de notorietate în România. Pentru că românii nu au doar dreptul, dar şi obligaţia să cunoască adevărul!P.S. Bechtel, în cele din urmă, şi-a luat banii şi a plecat. EGIS facturează şi încasează în continuare. De ce? Pentru că… Clotilde!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *